Få flere til at følge dig på Twitter

For at øge antallet af målrettede følgende på Twitter kræves der smule tålmodighed og en velgennemtænkt strategi.
Twitter som er et mikro- blogging/social netværk , er populært for virksomheder på grund af at det både er gratis og nemt at komme i gnag med. Twitter bliver brugt af både små virksomheder, samt større virksomheder som Starbucks, Dell og JetBlue fort at interagere med deres kunder og klienter , promovere nye produkter samt overvåger deres brands. Herhjemme begynder flere virksomheder at benytte Twitter f.eks. Probana.

Der er flere måder til at øge din andle målrettede Twitter følgere . Følg først folk på Twitter , som du anser for at være din målgruppe.
For det andet, Tweet om relevante oplysninger om dit brand og nyheder, der er relateret til dit brand. For det tredje, spam aldrig dine tilhængere med auto- tweets, eller f.eks. sende den samme URL igen og igen. Endelig sørg for at følge personer som kan være interessant for din virksomhed f.eks. online marketingfolk , eller som er markedsledere i din branche.

Sådan følger du de rigtige mennesker på Twitter:

Før du starter følge andre personer , så sørg for din Twitter-feed har mindst et par interessante tweets. De fleste mennesker på Twitter , vil ikke følge dig tilbage, hvis din Twitter- feed er tomt.
Hvis du mangler idéer til hvad du bør Tweete om, kan du f.eks. linke til interessante artikler og skrive en lille overskrift. Med Twitter skal du tænke på at du kun har et begrænset antal tegn til rådighed.
Som inspiration kan du prøve at kigge i en almindelig avis – prøv at se på overskrifterne over hver artikel. De har til formål at tjene som blikfang og få læseren til at fortsætte med at læse resten indholdet.
På samme måde kan du ved at bruge klare og præcises formuleringer skabe interesse om dine Tweets.
Giv din målgruppe Relevant information:

Selvom du på Twitter har begrænset antal tegn til at udtrykke dig, så kan du med fordel benytte Twitter til at drive dine følgere hen på f.eks. din blog, eller måske et nyt produkt på din hjemmeside.
Sørg for at det ikke blot er ren salgsgas – det gider folk ikke høre om konstant. Hvis du har spændende nyt om din branche, eller måske har læst en interessant artikel så Tweet om det. Så kan du indimellem fortæller om din virksomhed og de produkter og tiltag I er i færd med.